29 Temmuz 2016 Cuma

Nilüfer'in Terminolojisi : 'Tango Kadınları ve Gemiler' Kavramım

Bilirsiniz; İngilizcede gemiler dişildir ve onlardan bahsedilirken 'she' kullanılır. Bu kullanım, geminin Latincedeki karşılığı olan Navis kelimesinin dişil olmasından kaynaklanır. Latince kökenli tüm dillerde bu dişil kullanım geleneksel hale gelmiştir.

Gemilerin dişil olması konusundaki sayısız görüşten bana en inandırıcı gelenler ise şunlardır:
      * Antik çağlarda denizciler, sefer sırasında onlara şans getirmesi ve açık denizde onları koruması için gemilerine koruyucu tanrıçaların isimlerini verirlermiş.
      * Uzun seferler sırasında sevdikleri kadınlardan uzak kalacak olan denizciler, gemilerine sevdikleri kadınların isimlerini vermeyi tercih ederlermiş. 

Gemilerden dişil olarak bahsedilmesi geleneği günümüzde de devam etse de, Lloyd's List* 2002 yılında yayımladığı bir kararname ile, tüm dünya ile uyumlulaşmak adına artık gemilerin 'she' değil 'it' olarak nitelendirileceğini belirtmiştir.  ( çok üzücü :( )

Tüm bu bilgilerin Tango ile ne alakası var diyeceksiniz. Tango kadınları da ( daha geniş ifade ile follower'lar) gemiler gibi hareket ederler ve onlara bir gemiye davranılacağı gibi davranılmalıdır. Denizcilikte, geminin gitmesi istenen yönü / rotasını  ve hızını belirleyen kaptandır ancak o da geminin rotada kalması için rüzgarın yönünü,hızını, dalga boyunu,dünyanın manyetik alanını, geminin manevra kabiliyetini vb. göz önünde bulundurmak zorundadır. Tüm bu faktörler geminin tepki zamanını da etkiler. Daha net ifade ile, 3 derece sancağa gitmek istersen dümeni 3 derece sancağa kıramazsın, yanlış rotaya girmiş olursun.

İyi tabir ettiğimiz leader'lar bu durumun farkındadır. 'Kadının dans etmesine izin vermek' olarak da bahsederiz derslerde. İyi tabir ettiğimiz follower'lar da bunun farkındadır. 'Active follower' olarak da bahsederiz derslerde. 

Leader bu kavramı tecrübe etmemişse partnerini oradan oraya alır-koyar, kukla gibi. Takibi iyi bir kadın bu aşırı etki ile baş ederken dans eden çift dışarıdan iyi görünebilir-belki- ,ancak içeride oradan oraya savruluyor, rızası dışında sürükleniyor gibi hisseder. 

'Tango Kadınları ve Gemiler' KAVRAMIMI özel dersler ve özel pratiklerde detaylıca anlatıyor, tercübe ettiriyorum.
Beklerim ,)


 (* Lloyd's List 1734'den beri Londra'da yayımlanan ve tüm dünyanın takip ettiği bir denizci gazetesidir.) 


NT
29.07.2016

1 yorum:

  1. Studyomuzdan neyzen bir ogrencimiz, henuz dansinin cok basinda oldugu gerekcesiyle inanilmaz bir incelik gostererek yazi ile ilgili yorumunu buraya yazmamis ama ben yaziyi okuyan herkesin bilmesi gereken ifadeleri buraya kopyalayacagim.
    "... . Sizin belirttiğiniz tarzdaki leader'larla dans ettiğinde kadınların gerçekten dansa ortak olabildiklerini ben bile zaman zaman farkediyorum. Tango'da erkeğin ve kadının ayrı ayrı söyleyecekleri şeyleri var her zaman. Bu şeyler fırsatını bulabilirse aynı şeye dönüşebiliyor sanıyorum. Erkek kadının duygusal varlığına saygılı ise bu senkron mutlaka yakalanıyor galiba. Yazdıklarınızdan ben bunu anliyorum. ... "

    "Duygusal varliga saygili olmak." Guclu anlatim diye buna derim ben !!

    YanıtlaSil