14 Ağustos 2016 Pazar

Leader ve Follower'ların eğitim farkındalıksızlığı: Parana, zamanına, emeğine yazık etme !

Malum, partnerli bir dans yapıyoruz. İki kişinin birlikte dans etmesini sağlamak, iki farklı bedeni birbirine uyumlaştırmak için leader ve follower'ın yapması/yapmaması gerekenleri öğretiyoruz.

Ders sonunda,kimi öğrenci o hareketi nasıl uyumlu yapacağını bedenine aktarabilmiş oluyor, kimi olayı anlamış ancak henüz bedenine aktaramamış olarak çıkabiliyor . Bu çok olağan, hatta olması gereken.

Sonra milongada bir bakıyorum, hareketi YAPMIŞ / TAMAMLAMIŞ olmak için kadını oradan orada fırlatan erkekler, YETİŞEBİLMEK için oradan oraya savrulmayı göze alarak koşuşturup duran kadınlar.

Sonra... sonra ben, verdikleri emeğe üzülüyorum .

Özellikler erkeklere.

Özel dersler ve pratiklerimde her öğrencime söylüyorum: Sen birşeylerin farkındasın ki buraya geldin. PARA, ZAMAN ve en önemlisi EMEK harcadın. Bak senden başka kim yapıyor bunu? Peki milongada dans ederken neden önceliğin kadına sacadayı yapmak oluyor, neden uyumlu dans etmenin zevkinden feragat ediyorsun?

- ama kadına yaptıramıyorum o zaman bu hareketi !

- Peki;
1) sen kadına onu yaptırmak için savuruyorsun, o kadın da yapmış oluyor diyelim. Hareketi tamamladın ama kalite nerede? Skor odaklı mısın? Keşke step aerobik yapsak.
2) Kadın o hareketi kaktırarak tamamladı,mutlu mu ? bazıları mutlu, evet. Nasılsa yapıyorum diye ders almayı bırakıyor. Peki kalite nerede? Skor odaklı mı? Keşke step aerobik yapsak.

Sonra o kadın yerinde sayıyor, O erkek yerinde sayıyor. Dansımda bir şey eksik,ilerleyemiyorum diye Dans edemediğini sanarak tango'dan uzaklaşan topluluk.
Skor odaklı kalarak pisti cehenneme çeviren, onlarla dans etmeyenleri de burnu büyüklükle suçlayan başka bir topluluk.
Milongalarda hep aynı yüzler, bu camia neden genişlemiyor diye soran üçüncü bir topluluk.

Özetlemek gerekirse:
Malum, partnerli bir dans yapıyoruz. Dans ettiğin kişi ile etkileşimde olduğun bir dans. 
Diyorum ki, sen para,zaman emek harca, öğren. Milongada uygula. Öteki, sende bir şeyin değiştiğini , güzelleştiğini ve seninle daha keyifli dans edebilmesi için bir şeyler yapması gerektiğini fark etsin. O da emek harcasın. Etkileşelim yani. birbirimizden öğrenelim.
Kartopu gibi büyüyelim. Dansımız topluca kaliteli olsun. Camiamız büyüsün, renklensin. 

Parana, zamanına,emeğine yazık etme.

NT
14.08.2016





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder